7 her pro celou rodinu, které si můžete zahrát kdekoliv
Vzpomínáte na ty klasické rodinné hry, které si děti i dospělí užívají už po generace – bez baterií, bez obrazovek, bez nutnosti jakéhokoliv vybavení? Připravili jsme pro vás 7 skvělých her, které se dají hrát kdykoliv a kdekoliv – doma, na výletě, ve vlaku nebo při čekání u lékaře. A bonus navíc? Tyto hry rozvíjejí slovní zásobu, paměť a další dovednosti – ale dětem to neříkejte. 🙂
- 20 otázek
Jeden hráč si myslí na nějaký předmět a ostatním prozradí jen to, zda jde o zvíře, rostlinu nebo minerál (neživou věc). Ostatní pak pokládají otázky, na které lze odpovědět pouze ano/ne. Cílem je uhádnout, o co se jedná, do 20 otázek.
Například: pokud má hráč na mysli „auto“, otázky mohou znít: „Je to větší než notebook?“ nebo „Umí se to pohybovat?“
- Zeměpisná štafeta
Hráči se střídají v říkání názvů měst, států nebo zemí, přičemž každý nový název musí začínat na poslední písmeno předchozího slova.
Příklad: Hráč 1 řekne „Španělsko“. Hráč 2 musí najít místo na „o“, třeba „Ostrava“. Hráč 3 pak hledá něco na „a“ – třeba „Austrálie“.
Pokračujte, dokud vás neomrzí nebo nedojdou nápady!
- Hádej, kdo jsem
Jeden hráč si vybere známou osobnost a prozradí ostatním pouze její iniciály. Ostatní pokládají otázky, na které lze odpovědět jen „ano“ nebo „ne“, a snaží se přijít na to, o koho jde.
Např.: Hráč má na mysli Karla IV., tedy „K.Č.“ (Karel Čtvrtý). Ostatní se mohou ptát: „Žil ve středověku?“, „Byl českým králem?“
Hru si nejvíce užijí starší děti, které znají historické nebo slavné osobnosti.
- Kategorie
Jeden hráč vybere téma (např. zvířata, ovoce, filmy, sporty) a ostatní postupně říkají, co do dané kategorie patří. Pokud někdo neví nebo zopakuje už zmíněné slovo, vypadává nebo hra začíná znovu.
Pro větší zábavu můžete udržovat rytmus tleskáním – pomáhá to držet tempo a zvyšuje napětí!
- Duch
Tato hra je pro starší děti nebo dospělé. Hráči střídavě přidávají písmena tak, aby vytvářeli slovo – ale nikdy ho nedokončili. Kdo doplní celé slovo, dostává písmeno z názvu „DUCH“. Kdo nasbírá všechna čtyři písmena, vypadává – a může „strašit“ ostatní!
Příklad: Hráč 1 řekne „P“, hráč 2 „E“, hráč 3 „S“ – a tím nechtěně doplní slovo „pes“. Dostává tedy písmeno D.
- Babiččin kufr
První hráč začne větou: „Zabalil/a jsem babiččin kufr a dal/a jsem do něj…“ – a doplní předmět na písmeno A (např. „…alobal“). Další hráč větu zopakuje a přidá předmět na písmeno B.
Např.: „Zabalil jsem babiččin kufr a dal jsem do něj alobal a banán.“
Hra pokračuje přes celou abecedu. Vyhrává ten, kdo si vše zapamatuje!
- Pantomima
Hráči se rozdělí na týmy. Každý napíše několik slov nebo frází na papírky (např. názvy filmů, známé osobnosti, činnosti) a dá je do misky. Protihráč si vytáhne lístek a beze slov se snaží dané slovo napodobit gesty. Ostatní hádají, o co jde.
Používají se i speciální gesta – třeba rukama naznačit „knihu“ (pro název knihy) nebo „uvozovky“ (pro citát). Hra je skvělá na večírky, ale není úplně vhodná do auta. Zato doma, na chatě nebo na dovolené je to záruka smíchu!
Zdroj: Highlights Editorial
=========